Főoldal Képregényeim Grafikáim Festményeim Digitális rajzaim Kreatív Rólam Nektek

2018. május 14., hétfő

Sulis projekt: lepkés makettek

Üdv!

Mint ahogy az előző bejegyzésben ígértem, egy sulis projektet hozok nektek. A feladat az volt, hogy készítsünk maketteket egy általunk tervezett szoborhoz.A téma a rétegződés és az alul-felül volt.
Én lepkéket választottam, pontosabban azúrlepkéket. Nagyon szeretem őket, ha alaposan szétnéztetek a blogon, akkor sok rajzomon és más alkotásomon is felfedezhettétek őket. Például itt, itt és itt.



Először is megcsináltam az alapot kartonból. Készítettem két kockát és két kúpot. Ezeket összeragasztottam.


A rétegződés témához tartozó lepkékkel kezdtem. Készítettem egy sablont. Fogtam egy akvarell papírt és az egyik oldalát barnával, a másikat világos kékkel festettem be. Vártam, amíg megszáradt és ezután összehajtottam a lapot úgy, mint amikor papírból legyezőt készítünk. Ügyeltem arra, hogy minden hajtásra ráférjen a sablon. Ezután felrajzoltam egymás alá annyiszor a sablont, ahányszor kifért és kivágtam őket. Így 4 felrajzolt sablon 20 lepkét adott ki. Ezeket egyesével megfestettem.


Végül a megszáradt, kész lepkéket ragasztópisztollyal felragasztottam az alapra. Összesen 19 db egyesével megfestett lepke került rá.
Ilyen lett az eredmény:

A fent-lent témához olyan elfolyást képzeltem el, mint amit Salvador Dali képein is láthatunk. Nem lett annyira drasztikus az elfolyatás, de azért szerintem kivehető.
Itt csak két lepkét csináltam, de azok kb. 3-4x nagyobbak, mint a fentiek. Ezt a kettőt jobban kidolgoztam, mint a kicsiket. Az elfolyatott részt ráragasztottam, nem így vágtam ki,mert le kellett mérni, hogy milyen szögben folyjon majd le a lepke.

 Készen, kidolgozva, de még nem felragasztva. Egyébként temperával festettem ki őket.

 És a felragasztott végeredmény:

Már előre látom, hogy a tanárnak nem fognak tetszeni, de nekem meg igen és osztályzás után ki is biggyesztem őket valahova, mert szerintem jó kis díszek.
Ennyi lett volna ez a bejegyzés. 
Pá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések