Főoldal Képregényeim Grafikáim Festményeim Digitális rajzaim Kreatív Rólam Nektek

2018. szeptember 27., csütörtök

Így készült: gekkó lak

Halihó!

Rég jelentkeztem már, de sajnos nagyon rossz az órarendem, úgyhogy nem igazán van időm és energiám rajzolni. De most megmutatom nektek a legújabb alkotásomat, amin mostanában ügyködtem. Régóta gondolkodtam azon, hogy kellene valami kisállat a szobámba, ami csak az enyém. Sok állatnak utána olvastam és végül a leopárdgekkóra esett a választásom. Nagyon édes kis lények, ráadásul éjszaka aktívak, ami nagy előny, mert szinte csak este vagyok itthon.
Úgyhogy elmentem az állatkereskedésbe, ahol közölte velem az eladó, hogy egy fullos terrárium 30 ezer Ft környékén mozog gekkó nélkül. Jóó, akkor elővettem a kreatív oldalam és szép lassan elkezdtem elkészíteni a berendezést. Nyilván a terráriumot rendeltem(sokkal olcsóbb volt, mint a debreceni állatkereskedésekben...) és mivel nem akartam a buszon hazacipelni egy 50*30*30-cm-es terráriumot, így a házhoz szállítás sokkal praktikusabb volt.

Nagyon fontos volt,hogy egyetlen anyag se legyen mérgező, amit felhasználok. A papírmaséhoz Pentart hobby ragasztót használtam. Minden festék és lakk Pentart-os volt. A gyártó oldalán fel van tüntetve, hogy ezek nem tartalmaznak méreganyagokat. A Tesa szalag, amit a másik két bújóhoz használtam szintén nem tartalmaz mérget.Minden edényt alaposan átmostam vízzel és hagytam őket megszáradni.  




Na, de nézzük is miket alkottam az új jövevénynek:

Az első bújó, amit elkészítettem egy fagyis dobozból lett kivágva. 
Ezt bevontam papírmaséval.

 Aztán befestettem ezüst akril festékkel.

Végül szivacsra felvitt fekete festékkel árnyékoltam. Száradás után lefestettem matt akril lakkal. 
Ez lesz a gekkóm meleg bújója. A terrárium melegítő izzóval megvilágított részére fogom elhelyezni, hogy itt fel tudjon melegedni, ha esetleg fázik.

 A következő áldozat egy műanyag virágcserép volt. Két oldalán kivágtam és 
a kivágott rész széleit befedtem fekete ragasztószalaggal,  hogy nehogy felsértsék a kiálló
 kis műanyag részek az állat bőrét.

Az egész cserepet befedtem Tesa szalaggal és direkt púposra, gyűröttre 
hagytam a szalagot ráragadni a felületre.

 Ezt befestettem barna akrillal, aztán vittem fel rá fekete és zöld festéket is(szivaccsal).
Végül lakkal fixáltam. 

 Ez a hideg bújó lesz, tehát a melegítő izzó nélküli részre teszem. A gekkók nem tudják szabályozni a saját testhőjüket, így ha csak melegben vannak, akkor könnyen túlmelegedhetnek. Ezért kell egy hűvösebb rész is a terráriumba.

 Utolsóként a vizes bújó készült el, ami azt a célt szolgálja, hogy az állat bőre megpuhuljon a nedves, párás helyen. A gekkók sokat vedlenek(főleg a fiatalabbak) és a vizes bújó lehetővé teszi a könnyebb vedlést. Ha megpuhul a bőre a párától, akkor könnyebben le tudja magának fejteni.Ezért a kis műanyag ételhordónak meghagytam az alját és így vágtam ki. A vizes bújóba megnedvesített törlőkendőt fogok behelyezni és ügyelni rá, hogy nedves maradjon. Célszerű nem a meleg részre helyezni, mert akkor hamar kiszárad.
Az elkészítés menete itt is ugyan az volt, mint az előző kettőnél.



 Ez egy kicsit világosabb lett, narancssárga és zöld festéket vittem a barna alapra(szivaccsal).

Így néz ki jelenleg a terrárium. A két famászót is én készítettem. A kiszáradt fűzfagallyakat méretre vágtam, majd ragasztópisztollyal összeragasztottam. A háttér a terráriumhoz járt.
A köveket jó alaposan megmostam és hagytam őket megszáradni. A művirágokat itthoni csokorból halásztam elő, Aliexpressről rendeltem még, ha megérkezik azokat is beteszem.

Még egy pár dolog hiányzik: egy itató tál, egy kalciumos tál, hőmérő és a melegítő. Ezeket holnap akarom beszerezni és ha szerencsém van, akkor már holnap meglesz a kis lakó is. :)
Továbbá az aljzat egyelőre törlőkendő, de remélhetőleg Aliról hamarosan megérkezik a hüllőszőnyeg is. Magyarországon még elég népszerű a homok, de ez nem jó a gekkóknak. Plusz a takarítás is macerásabb, a homok meg elég drága(1600 Ft egy kis csomag).
A hüllőszőnyeget egyszer kell megvenni(3 $-ért rendeltem xD), néha kitisztítani és kész. Ha kitapasztalom, hogy melyik részre ürít a gekkóm, akkor oda törlőkendőt fogok rakni és csak azt kell cserélgetni. Elvileg a gekkók egy sarokba szoktak piszkítani.


A bújók elkészítésével biztosan spóroltam 4-5 ezer Ft-ot és még jó móka is volt megtervezni és kivitelezni őket.
Ha meglesz a gekkóm, akkor majd rakok ki róla képet. :D

Addig is pá! ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések