Főoldal Képregényeim Grafikáim Festményeim Digitális rajzaim Kreatív Rólam Nektek

2017. július 19., szerda

Elszíneződött bizsu? No problem, Risa megoldja!

Egy éve vettem egy ametiszt medált, de a foglalatja sajnos csúnyán elszíneződött, oxidálódott. Pedig próbáltam mindig letisztítani, nem hordtam olyan sokat és távol tartottam a bőrömtől, de minden bizsu sorsa ez...
Olvastam a szódabikarbónás tisztítási módszert, de az nem volt itthon. Eszembe jutott, hogy van ám nekem ezüst színű akril festékem, miért ne festhetném be? :D
Most csináltam ilyet először, szóval nem tudom, hogy meddig fog rajta megmaradni a festék, de gondoltam megosztom veletek, hátha valakinek kapóra jön. :)

Eszközök, amik szükségesek:

  • Ezüst színű akril festék(nekem nagy kiszerelésben van a cosplay miatt, de már 500 Ft-ért is lehet kapni fele ekkorát)
  • Színtelen(fedő) körömlakk
  • Smirgli papír
  • Vékony ecset



Fontos, hogy lecsiszoljuk a festeni kívánt felületről a zöldes foltokat, esetleg a még rajta lévő festéket. Nem kell nagyon erősen nyomni, mert nagyon megkarcolja a bizsut.

Ezután vékony ecsettel vigyük fel rá az első réteget. Hagyjuk megszáradni, mert ha nem száradt meg, akkor csak ide-oda tologatjuk az ecsettel a festéket a felületen, de nem fogja befogni (magyar nyelv szépsége xD). Fontos, hogy ne hígítsuk vízzel az akrilt, egyszerűen csak kenjük fel. Nekem két réteg pontosan elegendő volt, ne vigyük túlzásba, mert a vastag festékréteg lepattoghat.

Lógassuk fel valahova, hogy teljesen megszáradjon a festék, majd száradás után kenjük be a felületet színtelen körömlakkal. Ezt is lógassuk fel, majd hagyjuk teljesen megszáradni.

Fogalmam nincs, hogy meddig fogja így bírni, de hátha tartós lesz. :D És ha lekopott a festék újra lehet kenni, természetesen csak csiszolás után!


Remélem tudtam ezzel segíteni.

Pá! ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések