Főoldal Képregényeim Grafikáim Festményeim Digitális rajzaim Kreatív Rólam Nektek

2018. május 24., csütörtök

Doll project #2: Babaház

Üdv!

Ismét kreatívkodtam kicsit, amíg meg nem érkezik az én szépségem. Nem bírok magammal, szóval muszáj a fölös energiákat levezetni valahogy. Így aztán elhatároztam, hogy amíg várok a BJD megérkezésére, addig csinálok neki valami helyet. Eleinte csak szabaddá akartam neki tenni egy polcot, de aztán rájöttem, hogy egyik polcom sem akkora, hogy beférjen állva egy 41 cm-es baba. Szóval valami ülő alkalmatosság kellett neki. Aztán eszembe jutott, hogy egy cipős doboz ott van a szekrény tetején befejezetlenül(eredetileg egy jó nagy ékszeres doboznak készült), úgyhogy átalakíthatnám azt ruhás szekrénnyé a baba számára. Így lassacskán kirajzolódott egy babaház(?), vagyis inkább baba kuckó képe. Konkrétan egy polcot rendeztem át baba szobává, de nevezzük babaháznak az egyszerűség kedvéért.



Szóval először a ruhásszekrényt készítettem el, a belsejét megerősítettem egy réteg kartonnal(eredetileg ez még az ékszeres dobozhoz készült). Utána beleragasztottam a polcokat és a karnist. Készült hozzá egy fiók is, ebbe akarom majd beletenni a BJD alsó neműit. A mellette lévő üres polcon pedig a cipők kapnak majd helyet. A szekrény ajtajára és a fiókra is ragasztottam egy-egy fából készült gyöngyöt, ami egyértelműen fogantyúként akar funkcionálni. Készítettem színes gemkapcsokból vállfákat is. :D

Aztán megcsináltam a széket, ami gurigából(nem WC papír, hanem valami irodai kelléknek a gurigája, még anya kolléganőjétől kaptam egy nagy szatyorral belőle, jóval erősebb, mint a WC papír guriga) készült és a tetejét egy kör alakú kartonnal fedtem le. Erre került rá 3 arclemosó lapos vatta és ezeket bevontam egy vöröses anyaggal. Hurkapálcából csináltam a támláját.
A "házba" viszonylag hamar került padló, ami egy régi csomagolópapírból készült. Kicsit elméreteztem, de "jóvanazúgy". xD

Aztán lett egy asztalka is, amit alufólia gurigából és egy kör alakú kartonlapból eszkábáltam össze. Erre készítettem ugyan abból az anyagból, mint amivel a széket is befedtem egy csini kis csipkés terítőt. Az asztal egyébként kicsit instabil. Lehet, hogy ezt még újra gondolom és készítek egy nagyobbat más technikával.

Ezután pár apróságra is sort kerítettem: készítettem egy kis órát és ugyan abból az anyagból egy képet kerettel. Előkotortam egy régi baba párnámat és kaptam egy szerelmetes(eredetileg hűtőmágnes) párnát Wiliemtől, ami szintén helyet kapott a sarokban. Találtam kis virágcserepet virággal és előhalásztam egy Totoro figurát, amit még vagy 2 éve készítettem nyáron gyurmából. Előkerült egy kimosott körömlakkos üveg is, ami mostantól vázaként funkcionál, akadt bele művirág is.  Pohárként két parfümös flakon tetejét fogtam be és üvegfestékkel festettem ki őket.
Első szuszra ennyit készítettem el, másnap kifestettem őket fehér zománc festékkel. Lehetett volna akrillal is, de nem volt annyi itthon. Zománcfesték meg annyi van, hogy Dunát lehetne vele rekeszteni. Szóval ja... Bár a száradási ideje miatt kicsit lassabban haladtam a projekttel, de időm, mint a tenger.

Ezután egy lámpát készítettem, aminek a buráját szintén a már jól ismert vörös anyaggal vontam be. Maga a talprész egy Fa spray kupakjából készült, a többi pedig hurkapálca és történelem. xD
Ablakot is szerettem volna, így egy régi képkeretet befestettem szintén fehérre, kivágtam az újságból egy tájképet és a képkeretbe helyeztem. Csináltam karnist is, ezt is hurka pálcából. Ezt ezüst akrillal festettem le és raktam a végére 2 gyöngyöt, amiket szintén befestettem. Varrtam a karnisra egy kis függönyt is, hogy még csajosabb legyen.
Eközben általam sárgára festett lapokat ragasztottam fel a bútorra falfestésként, de eléggé gagyi hatást keltett, így másnap inkább vettem csomagoló papírt és azzal fedtem be a szoba "falait".



Végül felkerültek a dolgok a falra(kép,óra, ablak) és kb. befejezettnek ítélem meg a dolgokat. Persze idővel ez változhat, még az asztal-szék párossal nem vagyok teljes mértékben megelégedve. De így elsőre szerintem nem is rossz.
Egyébként a részletesség kedvéért még egy laptopot is csináltam, amin épp a Trónok harca megy. xD




Ma főztem gyurmát és csináltam még pár apróságot a házba. Arról egy külön bejegyzésben fogok bővebben írni.
Ennyi lettem volna mára, remélem tetszett ez a kis szösszenet(ami megint jó hosszú lett :'D).

Pá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések