Főoldal Képregényeim Grafikáim Festményeim Digitális rajzaim Kreatív Rólam Nektek

2019. október 29., kedd

Így készült: terrárium

Sziasztok!
Végre készen lett a saját készítésű terráriumom, amibe Pöszmétét költöztettem át. Még augusztus végén kezdtem el a projektet és most értem a végére. Segítségemre volt a nagypapám, aki biztosította hozzá a bútorlapot és el is vágta azokat a megfelelő méretűre. Apukám pedig segített összeszerelni és méretre vágta hozzá az üveglapokat is.
Miközben arra vártam, hogy elkészüljön apa az üvegezéssel, addig készítettem bele egy hátteret két kiülővel,egy új bújót és egy nagyobb itatót.
 Na, de lássuk kicsit részletesebben, hogy miként készült:

A hátteret egy lépésálló hungarocell darabból készítettem, a repedéseket pedig forrasztópákával vájtam bele. A két kiülőt hurkapálcák segítségével rögzítettem, majd ragasztópisztollyal ragasztottam fel.


Ezután lefestettem akrillal és lakkoztam:

A hátteret szilikonnal ragasztottam fel. Láthatjátok, hogy eredetileg a bútorlapok fehérek voltak.
Nem ment volna ez a szín a szobám bútorzatához ezért öntapadós tapétával vontam be az egészet.
 Sajnos a tapétából a belsejébe már nem jutott, de megoldottam. :D

 Vettem hozzá egy másik boltból ilyen köves mintázatú öntapadós tapétát. Sajnos olyan nem volt, ami a terrárium külsejét borítja, de nekem így is tetszik. Eredetileg akrillal festettem le a belső két oldalt, de szörnyen rossz volt az akril és lepergett. Szóval inkább maradtam az öntapadós tapétánál.

Eközben elkezdtem készíteni az új bújót is. Ezt is hungarocellből, ragasztópisztollyal összefogva. A teteje levehető, így könnyebb a takarítás.

Ezután pedig lefestettem és lakkoztam.

Végül az itatót készítettem el, szintén a már sokszor ismertetett anyagokkal és technikával.

Apukám is kész lett az üvegezéssel és a sínek beragasztásával, szóval már csak
ki kellett takarítani a kész terráriumot és beköltöztetni a lakóját. :D



A melegítő lámpa itt jól látható, a tetején pedig szellőzőrács van.(műanyag háló)

A hüllőszőnyeg maradt, csak egy  nagyobbat kellett rendelnem Aliról. Szépen kimostam és szárítógépben megszárítottam. Most 1-2 hónapig nem kell takarítani. Pöszméte még kicsit morcos a költözés miatt, de már kezdi felfedezni az új otthonát. Jóval nagyobb lett neki a hely, szóval időbe kerül, míg megszokja. Szerencsére az étvágyán ez nem látszik meg. :D
Az új terrárium mérete: 70*40*40 cm.
A régi: 50*30*30 cm.

Remélem szép hosszú és boldog élete lesz benne. ^^

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések